tiden går.

tiden rinner iväg för mej. så mkt jag vill få gjort. så mkt jag inte hinner. saker som saktar ner mej och får mej att vilja gråta. jag vill spola tillbaka tiden, till tiden innan. jag vill förhindra det som hände. hjälpa till att förbättra allas framtid. jag vill ha en tidsmaskin, åka tillbaka och hindra dej från att lämna mej. göra allting bra så att jag slipper gråta. det förändrade så mkt. allting blev annorlunda. jag kan inte träffa dej längre. enda gången är vid en kall sten och du är inte ens där. bara dina kvarlevor. långt under markens yta. men DU är inte där. du är någonstans dit jag aldrig kommer att får komma. du sitter på ett moln och tittar ner på mej och skrattar åt alla dumheter jag hittar på och ibland blir du arg för att jag inte är glad. jag vet att du vill att jag ska vara glad men det är inte det lättaste. jag behöver min bästa vän för att kunna vara glad och utan min bästa vän kan jag inte vara glad. utsidan ler medans insidan gråter. allting som jag gör påminner om dej. när jag jobbar tänker jag på dej för att du älskade att laga mat. när jag är i skolan vet jag att du gick på samma skola. kanske i samma koridorer. hemma är där du bodde som liten. hos mamma, jag tror nog inte hon skulle bott hät om du var kvar. hemma hos mina kusiner är det redigt jobbigt. du var deras, det vet jag men det känns inte som att dom plågas lika mkt som jag, dom döljer det bra isf.

       dagen D. varför blev det den dagen? varför just då? varför du? varför drabbades jag? varför? varför överhuvudtaget? frågor jag ställer mej hela tiden. då jag vill gråta och falla ihop i en hög och tyna bort. sjunka genom jorden. inte stanna kvar. då är det du som håller mej uppe. du hindrar mej från att tyna bort. du påminner mej om hur mkt jag skulle gå miste om. du visar mej tillbaka.  du får mej att skratta utan dåligt samvete , oftast.
   men ibland kommer slagen i magen. slagen som påminner mej om att det är fult att vara glad, att det är fult att skratta. demonen som inte ens du kan ta bort. demonen som vill att jag ska må skit. som vill att jag ska gråta och tyna bort. du kämpar varje dag för att ta bort demonen, men det hjälper inte. jag hjälper inte till. jag sitter och kämpar på mitt håll och lämnar dej själv mot demonen som vill äta upp mej inifrån. ta bort alla glada minnen och bara lämna kvar dom ledsna. jag försöker att le. men det ser bara fejkat ut. jag försöker att le. men min kropp lyder inte mina tankar. jag försöker att le. men tårarna kommer. jag försöker att le. men det går inte utan dej

jag saknar dej så hemskt att det gör ont.

Åsikter

Säg vad du tycker:

jag heter:
spara mig

E-postadress: (endast för mig)

vill du att jag ska besöka dig?:

Lätta nu på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0