9-4

fin fina siffror i ett derby som inte kändes som ett derby. 
jag var taggad till tusen men mörbylånga kändes inte så taggade. de backade hem och lät oss göra vad vi ville.
deras fyra mål vad bara skit egentligen. vi borde dock ha gjort fler. vi hade 96 skott tror jag att det var. men då var väl antagligen bara 18 som gick på mål. joda, vi skjuter men många går över eller vid sidan eller på någon annan. igår iallafall. min andra match för säsongen. back skulle jag spela. i tredje femman. vi fick inte börja spela. vi kom in och vi gjorde det bra. så resten av matchen spelade vi på tre femmor. efter första perioden stog det 3-0. barran sa 5-0 idag. fel. i andra då, första bytet vi gjorde så hittade jag fram till liz som placerade in den. jag blev nog gladare än liz för jag hade gjort min första poäng och dessutom var det en assist! hade lite problem med dom assisten förra säsongen. nästa byte vi var inne gör vi mål igen. bra utdelning. två av två liksom. 

efter matchen så ser tränarna ut matchens kossa. matchens lirare med ett finare ord men man får en kossa som pris. iallafall. jag satt där ganska ointresserad. jag skulle ju ändå inte få det. och så hör jag mitt namn. aså, okej, det är ett litet skoj pris egentligen men när man har kämpat så mycket som jag, när man ibland inte kan fullfölja en uppvärmning för att man inte kan andas, då betyder det där priset så mycket mer än allt annat. lycka. betalning. allt det där som är bra. och som back dessutom. 

det var alltså en bra fredag med andra ord. tre nya poäng till bästa laget. en poäng till mig och en kossa.

Åsikter

Säg vad du tycker:

jag heter:
spara mig

E-postadress: (endast för mig)

vill du att jag ska besöka dig?:

Lätta nu på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0