sugar rush

den 25 mars 2012 tog jag ett beslut. jag skulle gå från att äta godis varje dag (inget jag är stolt över) till att inte äta godis alls. samtidigt tog jag bort läsken och chipsen. och ostbågar, jordnötter och ja ni fattar. nu har det gått drygt tio månader och sedan dess är det enda riktiga godiset jag ätit tre rutor marabou choklad när jag höll på att svimma på en cup. knäck och julgodis åt jag lite grann under julen. den enda läsken jag intagit är julmust även det under julen. max 10 popcorn har jag ätit om vi tittar på chipssidan. 

när jag slutade äta och dricka var det inte bara själva intaget som ändrades. något inom mej ändrades. innan så fick jag aldrig dåligt samvete när jag åt något sött. nu vill jag slå mig hårt i huvudet varje gång jag äter något sött. och jag slutade ju tyvärr inte äta kakor och glass så ibland (ganska ofta) åt jag kakor eller glass. nu var det dock längesen jag åt glass. men nu är det slut med allt jävla socker. inget mer sånt nu. 
 
varför lyckades jag inte gå ner i vikt genom att sluta med godiset och så vidare då? enkla svaret. jag åt fortfarande skräpmaten. den som har förstört mitt liv på sätt och vis. nu är det slut på den också.
 
min nya diet. lchf. massa fett och protein och knappt några kolhydrater. tre snedsteg denna veckan. men ibland måste man. får ta igen det med träning.
 
nu ska vi äta tacos. men inget bröd för mig.
från weheartit.com

Åsikter

Säg vad du tycker:

jag heter:
spara mig

E-postadress: (endast för mig)

vill du att jag ska besöka dig?:

Lätta nu på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0